Улюблені канали українських політиків. Які ЗМІ найбільше рекламують Яценюка, Тимошенко та Ляшка

Суттєва частка бюджетного фінансування парламентських партій опиняється у кишенях власників українських ЗМІ.  Пише Главком.

Юлія Тимошенко - частий гість на українському телебаченні

Українські парламентські партії, які отримують фінансування з бюджету, значну частину коштів витрачають на свої рекламу, піар та пропаганду. І про це говорять не лише фінансові звіти політичних сил, оприлюдненні на сайті НАЗК. Наприклад, за підрахунками Комітету виборців України, парламентські політичні партії витрачають на присутність у медіа в середньому чверть суми, отриманої від держави.  Десятки мільйонів переважно йдуть телебаченню, що в Україні і досі залишається найефективнішим майданчиком для піару.

«Напередодні новорічних свят партії масово розмістили рекламу на центральних телеканалах державним коштом. У 2016 році на це пішло 35 млн, у 2017 році – 40 млн. Таким чином політичні партії привітали українців зі святами за їхні ж гроші. Ми очікуємо, що із наближенням президентських та парламентських виборів суми витрат на рекламу будуть зростати. Це є негативною тенденцією, що дає підстави говорити про нецільове використання коштів з боку політичних партій», – зазначив голова КВУ Олексій Кошель.

«Главком» дослідив, яким ЗМІ надають перевагу провідні партії і з’ясував, що бюджетні гроші дуже часто перекачуються політиками у медіахолдинги, повязані з ними або ж олігархами, які підтримують ці партії.

Опоблок. Бенефіс на «Інтері»

На рекламу самої себе політична сила, яка є спадкоємцем Партії регіонів, витратила 14 млн грн – майже третину суми, надану їй державою у 2017 році.

Найбільше грошей Опозиційний блок заплатив за телевізійну підтримку – 12 млн грн. Всю цю суму отримав канал «Інтер», серед акціонерів якого є відомі представники Опоблоку.

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу «Інтер» (ПрАТ «Телеканал «Інтер»») документами, його кінцевим бенефіціарним власником є Дмитро Фірташ (опосередковано володіє 36% телеканалу), власниками істотної участі – Валерій Хорошковський (опосередковано володіє 45% телеканалу) і громадянин Кіпру Васула Константіноу (опосередковано володіє 10% телеканалу). Депутат Опоблоку Сергій Льовочкін також є серед власників, він опосередковано володіє 9% каналу.

Найбільше грошей Опозиційний блок заплатив за телевізійну підтримку – 12 млн грн. Всю цю суму отримав канал «Інтер»

Найбільше грошей Опозиційний блок заплатив за телевізійну підтримку – 12 млн грн. Всю цю суму отримав канал «Інтер»

На розміщення зовнішньої політичної реклами партія витратила лише трохи більше мільйона. Ще менше пішло на друковану пропаганду –  979 тис. грн.

Найменше грошей партія заплатила за розміщення реклами на радіо – 27 тис. грн. А от на рекламу у газетах, згідно зі звітом, політична сила не витрачалась.

«Народний фронт». Ласкаво просимо до Коломойського та Ахметова

На розміщення реклами на телебаченні партія Арсенія Яценюка на Арсена Авакова минулого року витратила 18,9 млн грн. На відміну від Опоблоку «Народний фронт» надає перевагу іншим телеканалам.

Діджитал-компанія ТОВ «Глобал Медіа Груп» за розміщення рекламних матеріалів на ТБ отримала від «фронтовиків» 7,1 млн. За складною і мало зрозумілою назвою цієї компанії стоїть відомий медіахолдинг дуже відомого олігарха. «Глобал Медіа Груп» знаходиться за тією ж адресою, де орендує будівлю телеканал «1+1» Ігоря Коломойського: вул. Кирилівська, 23. Кінцевим бенефеціарним власником ТОВ «Глобал Медіа Груп» є кіпрська компанія Grintwood Investments Limited, яка є частиною складної схеми структури власності телерадіокомпанії «1+1».

Ще одним отримувачем грошей від «Народного фронту» є ТОВ «Медіапартнерство». Тут теж все просто: ця фірма – власний сейлз-хаус холдингу «Медіа Група Україна». Він забезпечує продаж прямої реклами на телеканалі «Україна» Ріната Ахметова. Цій компанії партія Яценюка-Авакова заплатила 7,7 млн грн.

Крім того, перепало за рекламу партії каналам медіахолдингу Віктора Пінчука (СТБ, ICTV та «Новий») – 4,06 млн отримав один із сейлз-хаузів холдингу «Старлайт Бренд Контент».

За створення рекламних відеороликів партія заплатила 700 тис. грн.

Арсеній Яценюк доволі часто з'являється на 1+1

Арсеній Яценюк доволі часто з’являється на 1+1

А от розміщення реклами на радіо обійшлось політичній силі значно менше, проте порівняно з іншими партіями це доволі вагома сума – 3,7 млн грн. Левова частка від неї перепала ТОВ «Компанія «Тавр», яке об’єднує багато fm-станцій: «Хіт фм», «Русское радио Украина», «Радіо Рокс», «Мелодія фм», «Релакс» та «Кісс фм». Кінцевими власниками радіостанцій, за даними профільних ЗМІ, є вже згаданий Віктор Пінчук та його дружина Олена Пінчук. Радіхолдинг отримав від «Народного фронту» 3,04 млн.

Львівській ТРК «Люкс» перепало майже 565 тис. грн. За послугу розміщення реклами на радіо «фронтовики» також заплатили 124 тис. грн ТОВ «Бізнес-Перспектива Компані».

Вплив друкованих ЗМІ партія вважає незначним, тому на піар у них вона витратила трохи більше мільйона гривень, в основному бюджети отримали регіональні видання.

Пінчук, Фірташ та Коломойський дають слово Тимошенко

Одна з найбільших статтей видатків партії «Батьківщина» – теж реклама. За даними Комітету виборців України, наприклад, в останньому кварталі минулого року, політична сила Тимошенко витратила 63% партійних коштів на своє просування у медіа.

У «Батьківщині» теж найбільше надій покладають на телевізор.

За увесь 2017 рік партія витратила 10 млн грн на телерекламу. Із цих коштів понад 2 млн перепало «Інтеру» Фірташа та Льовочкіна, 4 млн – ТОВ «Старлайт Бренд Контент» (канали Пінчука), та 3 млн – ТОВ «Глобал медіа груп» (медіа Ігоря Коломойського).

А от, наприклад, регулярна присутність Юлії Тимошенко на каналі News One, власником якого себе називає нардеп Євген Мураєв, пояснення у фінансовому звіті партії не знаходить.

Регулярна присутність Юлії Тимошенко на каналі News One пояснення у фінансовому звіті партії не знаходить

Регулярна присутність Юлії Тимошенко на каналі News One пояснення у фінансовому звіті партії не знаходить

«Самопоміч» обирає газети

Інакшу стратегію просування обрала «Самопоміч». На пропаганду партія витратила близько 25 млн грн.  Але у цьому випадку йдеться про рекламу, перш за все, у регіональних засобах масової інформації.

Цікаво, що у фінансову звіті політсили за минулий рік не згадується співпраця із жодним великим телеканалом України.

Усього за розміщення реклами на телебаченні «Самопоміч» виклала 2,8 млн грн. – доволі скромна сума, порівняно з іншими парламентськими партіями.

У звіті фігурують невеликі регіональні канали. Наприклад, ТРК «Нова Одеса», ТРК «Даніо», ТРК «САТ плюс», ТРК «МСТ»,  ТРК «Київ», «Чернівецька регіональна дирекція» та «Запорізька регіональна дирекція» Національної суспільної телерадіокомпанії України та інші. Звіт рясніє великою кількістю видатків та іншими регіональними мовниками. Щоправда, це переважно перерахунки у кілька тисяч гривень за виступи на обласних та міських каналах.

Найбільше, 17,9 млн грн, партія витратила на видавничу діяльність. Мова йде про партійну газету та іншу друковану продукцію, яку політсила замовляла компанії з Тернополя – ТОВ «Поділля-ТЕР». Її власником, згідно з даними ресурсу Youcontrol, є Ракочий Андрій Богданович. Протягом року неодноразово політична сила замовляла цій компанії друк тисяч примірників партійної газети.

Найбільше, 17,9 млн грн, Самопоміч витратила на видавничу діяльність. Мова йде про партійну газету та іншу друковану продукцію

Найбільше, 17,9 млн грн, «Самопоміч» витратила на видавничу діяльність. Мова йде про партійну газету та іншу друковану продукцію

«Радикальна» реклама

Радикальна партія Олега Ляшка разом з «Народним фронтом» та «Батьківщиною»  є одними з лідерів з витрачання державного фінансування на телевізійну рекламу.

Реклама стала найбільш суттєвою статтею витрат цієї політичної сили у минулому році. В цілому на пропаганду «радикали» витратили 13,9 млн грн, у тому числі на телебачення – 11,6 млн грн, на радіо – 555 тис. грн, на друковані ЗМІ – 1,7 млн грн.

Упродовж року партійці для своїх виступів на телебаченні надавали перевагу каналам «112 Україна», NewsОne, «Прямий». Лише на виступи на «112 Україна» було витрачено близько  6,9 млн грн.

Нині,  згідно з інформацією на сайті телеканалу, кінцевим бенефеціаром «112 Україна» досі є Андрій Подщипков. Нагадаємо, Подщипков був помічником нардепа Сергія Капліна та відповідальним за міжнародні зв’язки у «Партії простих людей», просив політичного притулку у Бельгії нібито через «тиск на нього в Україні».

NewsOne (ТОВ «Новини 24 години») отримала від партії Ляшка 3,8 млн грн. Канал, як вже зазначалось, належить Євгену Мураєву.

767 тис. грн отримала ТРК «Ера». ЗМІ пов’язують її з екс-регіоналом, нардепом  Андрієм Деркачем. Восени новим власником частини холдингу, а саме «Радіо Ера» стала компанія з американським корінням Dragon Capital.

Телеканал «Прямий» за трансляцію роликів «радикалів» отримав близько 830 тис. грн.

Безпосереднім власником телеканалу є кіпрська компанія «Парлімо трейдінг лімітед», кінцевим бенефіціарним власником телеканалу в єдиному державному реєстрі зазначений екс-регіонал, бізнесмен Володимир Макеєнко, який входить до орбіти впливу президента Петра Порошенка.

Радикальну партію та її лідера Олега Ляшка нині пов’язують з олігархом Рінатом Ахметовим. Упродовж останнього року на каналі олігарха виходили сюжети про Ляшка відверто компліментарного характеру. Та телеканал «Україна» Ахметова у звіті політичної сили не згадується жодного разу.

Телеканал «Україна» Ахметова у звіті політичної сили не згадується жодного разу.

Телеканал «Україна», на якому доволі часто з’являється Олег Ляшко, у звіті політичної сили не згадується жодного разу.

Згідно з фінансовим звітом партія не шкодує грошей для пропаганди у регіонах. Регулярно виходять сюжети на ПАТ «Телевізійна служба Дніпропетровська», ТОВ «Телерадіокомпанія «Галичина», КП «Телекомпанія «Львів-ТБ». Не цурається Ляшко матеріалів у друкованих виданнях, у тому числі в сільських.

«БПП»: білборди та листівки

Блок Петра Порошенка попри те, що має найбільшу фракцію у Верховній раді, найменше з усіх парламентських партій витрачається на рекламу.

У 2017 році політсила витратила на пропагандистську діяльність усього 617 тис. грн.

Практично єдиною статтею видатків партії, яка стосується її реклами, є витрата коштів на друк партійної газети «Солідарність».  Невеликі витрати партія зробила на зовнішню рекламу – білборди.

Цікавою є розбивка видатків партії на рекламу за регіонами України – деякі обласні осередки партії не отримали жодної копійки, інші навпаки – кількасот тисяч гривень. Наприклад, ні чернівецький, ні черкаський, ні хмельницький осередки не розміщували реклами та піару. А донецький витратив на ці цілі 209 тис. грн, харківський – 150 тис.

Пояснити відсутність телереклами у «БПП» можна тим, що у президентської партії є власні медіаресурси. «5 канал» належить де-факто Петру Порошенку. «Прямий» канал, як зазначалося раніше, також зараховують до орбіти впливу президента Порошенка.

Пояснити відсутність телереклами у «БПП» можна тим, що у президентської партії є власні медіаресурси. «5 канал» належить де-факто Петру Порошенку

Пояснити відсутність телереклами у «БПП» можна тим, що у президентської партії є власні медіаресурси. «5 канал» належить де-факто Петру Порошенку

Юлія Тунік, «Главком»

 

(Visited 204 times, 1 visits today)

Коментарі:

    Гість,

    А дурні гуцули ведуться на таке тимошенко а потім +++ЙОЙ або що гірше то знову ПЛИВЕ КАЧА співають –бо потрібно думати а якщо немає чим сиди у дома і пий чай а неголосуй за жидівку лихварку тай ще яка ворожбитством займається

Залишити коментар:

Щоб залишити коментар, заповніть форму нижче:



3390

загрузка...

Новий шанувальник? Загадковий чоловік подарував Ірині Білик електрокар (фото) 16:30

Ірина Білик відверто розповіла, що пов’язує її з чоловіком, який нещодавно подарував їй дороге авто. Нещодавно Ірина Білик у своєму аккаунті в Instagram опублікувала фото, на якому вона позує з...

Дональда Трампа запідозрили у спробі депортувати Меланію 15:38 1 коментар

Тревор Ноа - південноафриканський комік і актор, ведучий сатиричної передачі The Daily Show на американському каналі Comedy Central. У свіжому випуску шоу Ноа викрив спробу Дональда Трампа депортувати дружину, чий міграційний статус...

"Іди гуляй, Господи!". Головні розноси Зеленського 15:06 1 коментар

Українська політика буває всякою, але не нудною. У цьому плані нашій країні завжди "щастило" і на президентів, і на інших високопоставлених державних мужів. Часом здається, що уміння формулювати свої думки...

Відверті купальники та бюст Леніна. Як проходив перший конкурс краси в СРСР (фото) 14:37

У конкурсі дозволили брати участь дівчатам із будь-якими параметрами. Пише Главком. Перший офіційний радянський конкурс краси «Московська красуня 1988» пройшов у Палаці спорту «Лужники». Його спонсорував німецький журнал мод «Burda Moden»....

Відома українська співачка показала свій відпочинок в Карпатах (фото) 14:05 2 коментарі

Співачка Злата Огнєвіч гайнула до Карпат підзарядитися енергією природи. У сукні-вишиванці вона попозувала на тлі гарних краєвидів і осідлала коника. Як написала артистка в Instagram, у планах у неї суцільний релакс:...

Донька "кварталівця" Кошового може представити Україну на Євробаченні (фото) 13:36 1 коментар

Старшій доньці актора "95 Кварталу" Євгена Кошового, Варварі не вдалося вибороти перемогу в українському дитячому вокальному телешоу, тож вона націлилася на Євробачення. Поки що - дитяче. 11-річна Варвара стала фіналісткою Нацвідбору на...

"Твоє місце на сцені!" Новообраний депутат зі "Слуги народу" розізлив мережу (фото) 13:04 1 коментар

Український шоумен Олександр Скічко, який пройшов до парламенту від партії "Слуга народу", розлютив користувачів мережі політичними планами. На своїй сторінці в Instagram він зізнався, що обговорив законопроект в сфері інфраструктури, на...

Ольга Сумська стала жертвою сексуальних домагань (відео) 12:35 3 коментарі

Українська актриса театру і кіно Ольга Сумська зізналася, що до неї сексуально домагався режисер. В інтерв'ю програми "Ранок з Україною" на каналі "Україна" вона розповіла, що після відмови чоловік почав мстити їй...

Країною керують двоє людей, і серед них нема Зеленського 12:03 7 коментарів

Найближчим часом нас переконуватимуть у тому, що український патріотизм, насправді є націоналізм, а націоналізм, то є фашизм. Пише Главком. Останнім часом мене непокоять зміни у національному дискурсі. Точніше нарративи, що...

Голлівудська акторка українського походження показала звабливу фігуру в купальнику (фото) 11:34

Літа вже лишилося небагато, але "дівчина Бонда" Ольга Куриленко продовжує милувати око своїми гарними світлинами у купальниках. А ще кінозірка з Бердянська, якій цієї осені виповниться 40 років, показала, як виглядає її личко...

Настя Каменських улаштувала сексуальну фотосесію в білизні (фото) 11:02 1 коментар

Співачка Настя Каменських попозувала у спідній білизні. "Партнером" по зйомці кралечці став комод, на тлі якого приймала спокусливі пози та на якому вигиналася. Настя попозувала в сексі-спідньому Каменських зняли на тлі...

Вже у вересні: в Україні зростуть ціни на два популярних продукти 10:33

У вересні в українських магазинах подорожчають молокопродукти і яйця. Такий прогноз дає гендиректор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко, повідомляє "Голос.юа". За його словами, молочка буде дорожчати невеликими темпами. "У вересні ціна на молочну...

"Без Путіна нас би не було!" Засновник "ДНР" здав Росію з потрохами (фото) 10:01

Засновник "ДНР" і колишній ватажок терористів Олександр Бородай зізнався, що "республіки" на Донбасі з'явилися лише завдяки президенту Росії Володимиру Путіну. Скандальну заяву показав у своєму відеоблозі український журналіст Денис Казанський (щоб подивитися відео, доскрольте новину до...

АМУ: Мінфін бере на себе політичну відповідальність за закриття шкіл та скорочення вчителів? 16:34 4 коментарі

Кабінет Міністрів України доручив центральним органам виконавчої влади розглянути пропозиції Міністерства фінансів України, викладені у листі №07010-04-3/19654 від 31.07.2019 року. Крім пропозицій у сферах вищої освіти та науки, цей документ містить алгоритм...

Оля Полякова в політиці: у співачки розповіли, що задумали 16:30 1 коментар

У листопаді українська співачка Оля Полякова хоче оголосити назву своєї політичної партії і призначити дату реєстрації в Міністерстві юстиції. Про це заявив генеральний продюсер співачки Михайло Ясинський, передає "Укрінформ". "У листопаді відбудеться прес-конференція, під...

В Україні субсидії почнуть виплачувати по-новому: що зміниться 15:38

Кабінет міністрів змінив порядок виплати житлових субсидій в Україні. Тепер одержувач зможе самостійно вибрати банк, у якому йому зручно отримувати виплати, повідомляє "РБК-Україна". Зокрема інформацію про платіжні реквізити пенсіонерів Пенсійний...

Монополіст Рінат Ахметов: чим володіє найбагатший український олігарх 14:37 1 коментар

Чому олігархи шкідливі для суспільства, це, напевно, зрозуміло. Наприклад, там, де одна людина контролює цілу галузь, немає конкуренції, а значить є високі ціни для нас з вами, іншого бізнесу та...

Рабінович категорично відмовився розмовляти українською в Раді 14:05 7 коментарів

Депутат з "Опозиційної платформи – За життя" Вадим Рабінович категорично відмовився спілкуватися в Раді українською. Не подіяли на політика ні зауваження колег, ні вказівки на закон про мову та регламент....

Канікули в Україні 2019 – 2020: коли відпочиватимуть школярі 13:36

Графік шкільних канікул кожен навчальний заклад може встановлювати самостійно, відповідно до Закону України про освіту. Загальна тривалість канікул впродовж навчального року не повинна перевищувати 30 днів. Школи України зазвичай призначають...

Як дружина Свинарчука може пустити по світу чоловіка і Порошенка (фото) 13:04 5 коментарів

49-летний Олег Гладковский (раньше – Свинарчук), близкий друг и соратник экс-президента Петра Порошенко провел свой отпуск в Испании. Глава корпорации "Богдан" ездил на море не один. "Страна" опубликовала фото и...
  • ріел ІФ виринаюча